Poradenství při řízení projektů

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Toto poradenství je poskytováno dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.
Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
  • Poradenství

  • ID akce:
    1312377

Popis poradenství Poradenství při řízení projektů

Při přípravě a realizaci projektů vyvstává množství nejrůznějších problémů. Často se jedná o problémy obdobné, méně často jsou obtížné situace unikátní. Je bohužel běžné, že projekty řídí lidé, kteří přes veškerou snahu a úsilí nedisponují potřebnými znalostmi a zkušenostmi pro řešení dané problematiky. Často je takový člověk i v situaci, že má řídit projekt nad rámec svých běžných povinností a nestíhá se mu tedy věnovat.
Přitom různé výzkumy se shodují na faktu, že osoba řídící projekt je jedním z hlavních faktorů ovlivňujících pravděpodobnost úspěchu projektu. Řešením tohoto dilema může být zkušený externí projektový manažer nebo konzultant, který poradí a podpoří ve všech fázích řízení projektu. Nejen přísloví, ale i praktická zkušenost říká: "Dobrá rada nad zlato".
PM Consulting s.r.o. nabízí pomoc a podporu s řízením projektů různé komplexity, v různých oborech a ve všech fázích projektu, od strategických úvah až po vyhodnocení projektu.

Disponujeme zkušenými projektovými manažery a konzultanty, kteří jsou špičkově vyškoleni a zoceleni několikaletými zkušenostmi s řízením projektů ve firemním, akademickém, neziskovém i veřejnoprávním sektoru. Naši projektoví manažeři jsou na důkaz své kompetence certifikováni podle IPMA na stupně C a B.

Součástí naší nabídky je i řízení projektů kofinancovaných z prostředků EU, včetně jejich přípravy a administrace.

Ve vhodných případech nabízíme i koučování a podporu Vašich projektových manažerů při řízení projektů tak, aby se dotyční rozvíjeli v kompetencích projektového řízení a byli pro Vás stále větší a větší přidanou hodnotou.

Vždy postupujeme v souladu s legislativou a dobrými mravy. Spolehlivost, otevřenost a loajalita je základem spolupráce s námi. Jediným akceptovatelným výsledkem je pro nás win-win.

Interní metodika PM Consulting s.r.o. - ProjectOne - je tvořena průsečíkem tří hlavních oblastí:
  • znalost metodik, technik a nástrojů – „hard skills“,
  • schopnost měkkých dovedností - „soft skills“,
  • zkušenost v oboru.
ProjectOne


ProjectOne je klíčem k úspěšným projektům.

V rámci ProjectOne je rozpoznáváno sedm základních elementů vedoucích k úspěšným projektům, které jsou ukončeny včas, v požadované kvalitě, v rámci vymezeného rozpočtu, nevyvolávají negativní dopady a efektivně využívají přidělené zdroje.
  • Standardizace
  • Metodika
  • Organizace
  • Komunikace
  • Zkušenosti a know how
  • Flexibilita
  • IT podpora
Pro podporu základních elementů ProjectOne jsou definovány tři kritické faktory úspěchu:
  • Zapojení zákazníka do celého životního cyklu projektu
  • Integrace a systémový přístup
  • Profesionální způsob řešení problémů založený na partnerském vztahu
ProjectOne je výsledkem několikaletých zkušeností s řízením projektů v různých prostředích a neustále se rozvíjí.

K poradenství a řešení problémů obvykle přistupujeme ve struktuře GPSP - General problem solving proces:
  • Identifikace problému:
    • první zmínka o problému, respektive vnímání indikátorů problému,
    • rozhodnutí, že je třeba problém řešit,
    • určení skupiny pracovníků (týmu) k řešení problému.
  • Definice problému:
    • o jaký problém se jedná, jaké jsou projevy a dopady (správně definovaný problém je z poloviny vyřešen!),
    • odhad potřeb na řešení (čas, náklady, zdroje),
    • analýza úplnosti informací.
  • Analýza současného stavu:
    • objektivní a komplexní popis současného stavu,
    • shromáždění chybějících potřebných informací,
    • zaznamenání relevantních údajů o problému,
    • detailní definice problému.
  • Hledání a určení možných příčin:
    • jaké jsou příčiny problému?
  • Definice požadovaného cílového stavu:
    • vymezení požadovaného stavu (zpravidla nebude ideální),
    • nalezení omezujících podmínek, kterým musí cílové řešení splnit.
  • Návrh řešení problému:
    • zpracování možných variant řešení problému, včetně analýzy rizikovosti jednotlivých variant.
  • Výběr optimálního řešení:
    • stanovení způsobu výběru optimálního řešení (kritéria, metody, ...),
    • výběr řešení, které vychází nejlepší pro danou situaci.
  • Validace navrhovaného řešení:
    • je vybrané řešení akceptovatelné z hlediska nákladů a času?
    • je vybrané řešení realizovatelné tak, jak je navrženo?
    • případné úpravy zvoleného řešení.
  • Realizace:
    • naplánování činností, stanovení kdo, co, kdy a jak provede,
    • definice procesu vyhodnocení efektivnosti a úspěšnosti řešení,
    • je-li problém povahy naplňující projektová kritéria, nastartování projektu řešení.
  • Kontrola a zpětné vyhodnocení:
    • kontrola, zda bylo dosaženo požadované řešení v daných parametrech,
    • vyhodnocení postupu při řešení problému,
    • zpracování tzv. "lessons learned" (naučené lekce), návrh a přijetí souvisejících nápravných opatření pro budoucnost.
Pozn.: Pro řešení specifických problémů je možné a mnohdy i efektivní uvedený proces modifikovat.

Specifickou oblast tvoří poradenství v oblasti strukturálních fondů Evropské unie, volba vhodného operačního programu, zpracování žádosti o podporu a související problematika, včetně návazné koordinace a administrace projektu. Naším cílem je dodávat komplexní službu - od vypsání výběrového řízení až po ukončení realizace.

Konkrétní způsob spolupráce záleží vždy na dané situaci a potřebách klienta. Pokud zvažujete podporu při řízení Vašich projektů, kontaktujte nás.