Personální audit

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Toto poradenství je poskytováno dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.
Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
  • Poradenství

  • ID akce:
    516013

Popis poradenství Personální audit

V rámci služby - Personální audit - Vám pomůžeme rozkrýt aktuální stav personalistiky společnosti, zhodnotit stávající personální práci, zkvalitnit personální řízení a tím případně zvýšit konkurenceschopnost společnosti.

Personální audit je nástroj pro:

  • hodnocení odborných a manažerských předpokladů a schopností (klíčových) opozic ve firmě

  • personálního a kariérového plánování

  • identifikaci rozvojových potřeb zaměstnanců a jejich motivace  


Audit realizovaný externí společností zajišťuje nestranný pohled a doporučení a samozřejmě i objektivitu všech získaných údajů. Zvyšuje se tím vypovídací hodnota a je možné zmapovat i určité trendy ve vývoji personálních aktivit společnosti.


A/ Personální (manažerský) audit zjišťuje:

  • dispozice k výkonu práce, kterou zastávají,
  • dispozice a předpoklady pro profesní růst,
  • možnosti vzdělávání,
  • kariérový plán,
  • spokojenost a adekvátnost pracovních týmů,
  • individuální výkonové předpoklady pracovníků
  • osobnostní charakteristiky
  • komunikační, prezentační a sociální dovednosti
  • řídící schopnosti
  • orientace na zákazníka

Výsledek většinou obsahuje:

  • vypracování psychologických profilů klíčových zaměstnanců a zhodnocení jejich vhodnosti na pozici, kterou zastávají nebo chtějí zastávat
  • vytvoření kariérových plánů jednotlivců
  • tvorba individuálních rozvojových plánů
  • doporučení skupinových školení a tréninků


B/ Audit provozní

1.1.jednotlivé divize / pracoviště:

  • komplexní zhodnocení práce a systému v daném oddělení,
  • požadavky a nároky na pracovníky vs. reálná situace,
  • pracovní náplň,

Výsledek většinou obsahuje:

  • vypracování popisů jednotlivých pracovních míst, požadavků na pracovníka a jeho specifikace,
  • navržení optimální organizační struktury
  • případně doporučenízískání nových pracovníků
  • zjištění pracovní vytíženosti jednotlivých zaměstnanců
  • provedení či návrh personální restrukturalizace

1.2. komplexní audit

  • efektivita organizační struktury,
  • posouzení firemní kultury,
  • hodnocení zaměstnanců,
  • plánování nových pracovníků,
  • snižování stavu zaměstnanců.
  • aktuální stav motivace zaměstnanců,


Výsledek většinou obsahuje:.

  • vyhodnocení sociálních vztahů zaměstnanců a vazeb ve firmě,
  • zhodnocení efektivity týmové spolupráce,
  • vyhodnocení úrovně firemní kultury, vnitrofiremní komunikace, 
  • zhodnocení funkčnosti firemní struktury a řízení,
  • zhodnocení systému odměňování a motivování zaměstnanců,
  • zavedení účinnějších forem motivace


Personální audit většinou probíhá ve dvou fázích:


1/ sběr dat - který je prováděn přímo ve společnosti, workshopy, řízené rozhovory se zaměstnanci, zjišťování a analýzy stávajícího stavu, psychologické rozbory, dotazování vnitřních zákazníků.

Tato fáze trvá dle rozsahu od několika dnů až po několik týdnů.


2/ vyhodnocení dat, zpracování výsledků, analýz a profilů psychologických testů, doporučení na změnu stávajících metod práce.

Tato fáze trvá přibližně cca 3 – 4 týdny, opět dle rozsahu zakázky


Nutnost pro zajištění kvalitního auditu:


  • Účastníky auditu je potřeba včas informovat a sdělit jim záměr auditu, motivovat je pozitivně
  • Zabezpečit přísnou důvěrnost personálních a dalších informací plynoucích z auditu
  • Zabezpečit odpovídající podmínky – prostor, čas, zajištění podkladů


Po dokončení auditu jsme schopni nabídnout a zajistit vzdělávací semináře a výcvikové kurzy, které byly navrženy pro další rozvoj pracovníků a jejich osobního či pracovního potenciálu .