Retail – nástroje řízení v oblasti maloobchodu

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Toto poradenství je poskytováno dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity.
Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
  • Poradenství

  • ID akce:
    558133

Popis poradenství Retail – nástroje řízení v oblasti maloobchodu

Podnikatelská úspěšnost každého ekonomického subjektu je založena na maximálním uspokojení zákazníka. Je to právě zákazník, který rozhoduje o tom, zda-li uskuteční nákup u nás či u konkurence. V oblasti maloobchodu je úspěch zajišťován mixem základních marketingových nástrojů, jejichž smyslem je segmentace prováděných aktivit:

ve směru ven z prodejny :
  • Identifikace tržního prostředí
  • Identifikace a rozbor konkurence
  • Specifická marketingová a prodejní strategie

ve směru dovnitř prodejny :

  • Systém organizace a řízení
  • Jasné vymezení odpovědností
  • Systém péče o zákazníka
  • Identifikace přínosu
  • Systém řízení kvality

Poradenská firma TES Praha, a.s., jejíž systémy řízení jsou etablovány v řadě českých a zahraničních společností, již řadu let implementuje podnikové nástroje „ve směru dovnitř podniku“. 

RETAIL je jedním z mála nových, dynamicky se rozvíjejících tržních segmentů, který stanovuje stále větší požadavky na udržení konkurenční výhody. Mezi tyto požadavky patří i vnitropodnikové nástroje, které společnost využívá. Dovolujeme si Vám představit hlavní segmenty, ve kterých TES Praha, a.s. na základě referenčního projektu vybudoval metodickou platformu, jež je využitelná i pro Vaši prodejnu či síť prodejen.

Efektivita práce 

Optimální časové nasazení pracovníků v rámci otevírací doby, sladění nezbytného počtu prodavačů s počtem kupujících, nastavení systému přítomnosti na prodejně a jeho návaznost na zákonné normy, počty odpracovaných hodin, přestávky mezi směnami, seznam činností jednotlivých pracovníků dle jednotlivých hierarchických úrovní v rámci prodejního teamu, stanovení pracovních postupů dle náročnosti na prodeje různých druhů zboží, časové harmonogramy apod.

Motivace k výkonu a odměňování 

Motivace prodavačů a nižšího vedoucího kádru, koncepce transparentního systému motivace vázaného na výkon, hierarchizace motivace dle objemu prodeje a podle plnění svěřených úkolů, nastavení mzdového systému prodejního personálu tak, aby hodnotil přesně výkon jednotlivce v rámci prodejního teamu.

Fluktuace 

Systém k zamezení vysoké fluktuace, zařazení věrnostního příplatku do motivačního systému, a to ve vazbě na pravidelné zvyšování mzdy či v závislosti na čase, anebo na nepravidelné zvyšování příplatku na základě dosažených výkonů.


Vzdělávání - zboží znalství

Kontinuální vzdělávání pracovníků u výrobků náročných na asistenci prodeje, a to ve vazbě na složitost jednotlivých druhů výrobků s frekvencí podle technologického pokroku.

Péče o zákazníka 

Základní školení prodejního personálu v oblasti péče o zákazníka a zejména důsledné kontrolování postupů pro dosažení optimální práce se zákazníkem pro zvýšení výkonu prodavače (až několikanásobně). Věrnostní programy – zavedení věrnostního programu pro přesné mapování opakovaných nákupů a možnosti přímého oslovení zákazníka dle jeho nákupních zvyklostí.

Systém řízení kvality 

Standardizace nejen prodejních procesů a získání jasné konkurenční výhody získáním certifikátu ISO 9000:2000. Vše o řízení kvality na našem informačním portálu www.eiso.cz.