PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI INTERNÍCH LEKTORŮ

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu eu-dat.cz.
Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
  • Kurz na míru

  • ID akce:
    406201

Popis kurzu na míru PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI INTERNÍCH LEKTORŮ

TRÉNINK 2-3 dny
"UČIT SE NA PRACOVIŠTI JE EFEKTIVNÍ"
Trénink je určen pro ty, kteří využívají svých odborných, organizačních a jiných dovedností k tomu, aby vedli, školili a zapracovávali přidělené pracovníky a tím jim pomáhali v jejich rozvoji a kariéře, aby jim vhodnou formou předávali své znalosti a zkušenosti.
OBSAH :
Jak vybudovat nezbytný vztah důvěry, aby předávané dovednosti i postoje byly vnitřně akceptovány
Člověk jako mnohostranná bytost /racionalita, emoce, morálka... z toho plynoucí i více úrovní komunikace
Analýza vlastností osobnosti, které se bezprostředně vztahují ke komunikaci i tvorbě sebevědomí
Jak se stát přitažlivým vzorem - přirozenou autoritou. Jaký vliv na neformální autoritu mají odbornost, osobnost,pozice, informace, styky, zdroje . Tvorba sympatického image, vitalita projevu, působení charakteru /etika charakteru/ i vnějších projevů osobnosti/ etika osobnosti/ včetně vhodného oblečení pro různé úrovně příležitostí
Lektorskou a tréninkovou prací se pokoušíme formovat a usměrňovat lidi, ale oni také formují nás ? Jak ?
Jak postupovat, aby rozvoj a "učení se " bylo vzájemné, obohacovalo obě strany- vzdělávané i vzdělávající se / ono pověstné "jiskření", které lidé tolik vyhledávají /.Jaký vliv má toto pozitivní klima na zapamatování a akceptování obsahu školení
Řeč, naslouchání, rétorika. Doporučované i nevhodné slovní obraty.
Prezentace znalostí: příprava, pomůcky, prostředky, postup /fáze/, metody vyvolávání zájmu, udržování pozornosti.
Modelové situace, hry se sociální tématikou zaměřené na tvorbu pozitivního klimatu při prezentaci, jednání s klienty, nadřízenými, kolegy.
Co posluchači očekávají ? Jak jejich očekávání zjistit a jak je naplnit, případně taktně korigovat.
Jak využívat metody otázek, co tato metoda přináší oběma stranám ?
Techniky rychlé obnovy sil
Za nejcennější přínos na našem přístupu považujeme motivační vliv lektora na posluchače v tom smyslu, že většina z nich odchází s pocitem, že pozitivní změna je potřebná, realizovatelná, srozumitelná a že posluchač má dost odvahy a síly se do ní pustit.
PROSTŘEDKY K DOSAŽENÍ CÍLE :
Základem je interaktivita. Metody práce motivují, učí prožitkem a posilují víru ve smysluplnost rozvoje dovedností.
Využíváme následujících technik
analýza očekávání posluchačů - na co se v tématu přednostně zaměřit / brainstorming /
sdělování teoretických poznatků a souvisejících zkušeností z řídící a poradenské praxe
diskuse, srovnávání, vyvozování závěrů pro vlastní praxi posluchačů, výměna zkušeností a osvědčených praktik mezi posluchači /utužování týmové spolupráce/
trénink praktických dovedností s kamerou /simulované situace /, rozbory videozáznamů, korekce, porovnávání s profesionálními video nahrávkami pozitivních i negativních příkladů
sledování profesionálních videonahrávek ke klíčovým tématům, diskuse k nim, hledání alternativních řešení problémů ve skupinách
diskrétní testování vlastního chování, postojů, hodnot - sebereflexe, podpora sebedůvěry, odhalování mezí vlastních možností, testování silných stránek, kterých je potřeba využívat a rozvíjet je
diskrétní testování osobnostních dispozic k efektivní lektorské činnosti - následné hledání možností jejich efektivního využití i potlačení slabin
práce s metodickými materiály
možnosti individuálních konzultací

Posluchači obdrží přehledný písemný materiál, který mohou využívat při své další lektorské práci.