KOMUNIKACE A MOTIVACE V MANAŽERSKÉ PRAXI

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu eu-dat.cz.
Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
  • Kurz na míru

  • ID akce:
    406203

Popis kurzu na míru KOMUNIKACE A MOTIVACE V MANAŽERSKÉ PRAXI

"Lidé nesouhlasí s pravdou nejčastěji proto, že se cítí být uražení formou, v níž se jim pravda podává."
osobnostní komunikační typy využitelné v řízení a vyjednávání...............
strategie jednání s jednotlivými typy s cílem dosažení efektivních výsledků.........
obtížně zvladatelné komunikační typy a strategie jejich zvládání
sebeprosazení - pasivní, agresivní a přiměřené/ asertivní ...........................
neverbální komunikace a její souvislost se sebevědomím, myšlením - soulad a rozpory verbálních a neverbálních projevů
bariéry při naslouchání, při sdělování
rozhovor, jeho fáze, způsoby překonávání odporu, dohody /výhra-výhra, výhra-prohra, prohra-prohra
rozhovory z hlediska vztahových stylů /nadvláda a poddajnost / a jak jsou provázeny neverbální komunikací
efektivní argumentace a zásady efektivního
aktivní naslouchání bariéry naslouchání
zlozvyky při naslouchání i sdělování
konfliktní osobnosti v komunikaci - jak je rozpoznat a jak na ně reagovat...............
neomalená osobnost, chronický workoholik, agresivní osobnosti
jak zvládat v konfliktech sebe / konflikt management/ - pozn."konflikt" může být samostatnou dvoudenní lekcí
komunikace a její přímá souvislost s emoční inteligencí a morálkou
kdo je to emocionálně inteligentní jedinec - souvislost emocí a intelektu
jak se projevuje vnitřní rovnováha ve verbální i neverbální komunikaci
jak prosadit požadavky, záměr, dosáhnout převahy

OVLIVŇOVÁNÍ A PĚSTOVÁNÍ VZTAHŮ JAKO KLÍČOVÁ MANAŽERSKÁ DOVEDNOST

"Důvěra a dobré vztahy jsou jednou ze základních podmínek efektivního fungování pracovního týmu"
Jak budujeme a posilujeme vztah prostřednictvím komunikace a čeho tím dosáhneme / výsledkem kooperace, podpora, zainteresovanost..../
Čím boříme a rozvracíme vztahy a k čemu to vede / k nejistotě, neklidu, snižování motivace, zamlčování problémů...../
Jak se komunikace uvnitř firmy přenáší navenek ke klientele
Vytváření výhodných a nevýhodných okolností pro vztahy mezi interními a externími zákazníky /podřízení, spolupracovníci - obchodní partneři /
Optimální poměr mezi vytvářením vztahů a soustředěním na výkon pracovníků / vysoký výkon i vztah, nízký výkon a vysoký vztah, nízký vztah a vysoký výkon-vývoj, dopady/
Otevřené /vstřícné/ komunikační ovzduší na pracovišti a jeho výhody
Rysy uzavřeného komunikačního ovzduší /lhostejnost, dogmatičnost../ a jeho dopady informace a informační kanály formální a neformální - nedostatek informací, přemíra informací,nevhodné a zneklidňující informace
komunikace - informace
důležitost zpětné vazby /pochvala, kritika, informace o kvalitě a kvantitě výkonu pro motivaci a výkonnost pracovníků/......
fakta, pocity, hodnoty a názory a jejich rozlišování, využívání
efektivní výkonová sdělení a jejich formulování / ukládání úkolů sliby, hrozby, pochvaly,tresty, přesvědčování.../
MOTIVACE
Lidské chování podmíněné potřebami
Maslowova hierarchie potřeb, Alderfererova úprava
potřeby fyziologické, bezpečnosti, sociální, ega, růstu a seberealizace
odměny a uspokojení z práce
tresty a jejich dopady
motivátory podle teorií motivace
vnitřní a vnější motivační efekty...
praktické projevy posilování vztahů v komunikaci a jejich motivační dopad
praktické projevy trestání //narušování vztahů/ v komunikaci - snižování motivace ke spolupráci, nezájem, neklid, nervozita
Alternativní přístupy k motivace
spokojenost i nespokojenost s prací s prací a dosahování výsledku
teorie očekávání, propojení výkonu s odměnou,vnitřní a vnější efekty
odstranění faktorů nespokojenosti nezvýší motivaci, může snížit nespokojenost
projektování práce a zlepšování organizace - výhody pro organizaci, management i pracovníky
motivující dimenze - rozmanitost pracovních dovedností, identita pracovního úkolu, význam pracovního úkolu, autonomie, zpětná vazba, příležitost k sociální součinnost, odpovědnost, vliv kvality nadřízených, pracovního kolektivu, stimulačních pobídek, význam úkolu /kastování /

NEGATIVNÍ MOTIVACE
Negativní motivace může prolínat průběžně celou součinností manažera se spolupracovníky
V negativně zabarvené komunikaci, která se soustředí hlavně na :
kritiku, nahodilé negativní hodnocení
Negativně působí v oblasti motivace také napjaté vztahy na pracovišti /komunikační ovzduší/
Uzavřené komunikační ovzduší
Neřešené konflikty ... destrukce...
Nedůstojné chování manažera
MANIPULACE ovlivňování pracovníků a získávání jejich zájmu s nečestnými úmysly...
MOTIVACE, OBOUSTRANNÁ VĚKOVÁ DISKRIMINACE
Kult mládí
Kult stáří
Mládí a invence, rychlost, energie...
Zkušenost a uvážlivost, rovnováha ......
Harmonické prolnutí předností znamená zvyšování výkonnosti
Období, která přejí jednostranně určitým věkovým skupinám a rizika s tím spojená
Stereotypy představ o mládí a stáří
Generační vztahy a boje o "první místo "
Destruktivní konflikty a pokles výkonnosti