ProjectPlanner - projektová týmová simulace

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu eu-dat.cz.
Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
  • Kurz na míru

  • ID akce:
    56660

Popis kurzu na míru ProjectPlanner - projektová týmová simulace

Projektová simulace „ProjectPlanner“ se zakládá na směrnicích IPMA (International Project Management Association) a PMA (ProjektManagement Austria). Simulace ProjectPlanner zprostředkovává systémický přístup k projektové práci a moderní metody projektové práce.

Cílem semináře je dát účastníkům celistvý pohled na procesy projektového plánování. Simulace dává do popředí interakci mezi účastníky. Vysoký a reálný charakter prožitého, aktivní účast při hledání řešení, podnětné a kreativní učební prostředí - to vše podporuje trvalé osvojení nabytých vědomostí.
Účastníci pracují interaktivně v týmu, a nikoliv na PC; v chráněném prostředí prožívají bez rizika extrémní situace jako v reálu.
V každé fázi tohoto tréninku účastníci procvičují nově získané vědomosti přímo na příkladech z praktického pracovního života, procházejí fází reflexe, diskutují a analyzují dosažené výsledky a formulují, vyvíjejí a přijímají nové způsoby práce – nastartování transferu již v průběhu tréninku. Účastníkům je ukázána cesta, kterou mohou následně v praxi sami jít.
Účastníci procházejí procesy plánování od definice cíle projektu až k projektovému strukturnímu plánu a předání k procesu realizace. Komunikační procesy jsou v průběhu simulace ovlivňovány novými vstupy informací. Simulace ukazuje příčiny, které mohou vést k určitým komplikacím projektové práce. Účastníci bezprostředně prožijí a pochopí vliv rozhodnutí na komunikaci v projektu, kvalitu projektového plánování a na výsledkově orientované ukazatele. Poznají důležitost procesu zahájení projektu (Project-Start-Up). Analyzují projektové okolí a naučí se aplikovat systémický přístup.
Účastníci prezentují výsledky své práce. Trenéři moderují proces učení a prezentace střídavě se vstupy teorie a reflexními fázemi.
Do semináře je možné integrovat Vaše standardy projektového managementu (např. specifická firemně-interní terminologie, normy a směrnice, vlastní check-list a jiné dokumenty, projektová organizační struktura…).

CÍLOVÁ SKUPINA
Trénink je určen pro každého, kdo
- je nebo bude zapojen do projektové práce (člen týmu, projektový manager)
- chce prožít v chráněném prostředí extrémní situace jako v reálu a obdržet zpětnou vazbu o svém chování
- se chce seznámit se základy projektového managementu
- je činný v projektech a chce si osvěžit znalosti PM, zvýšit svou efektivitu a prohloubit aplikační schopnosti

CÍLE
- Seznámit se se specifickou terminologií projektového managementu
- Získat pochopení pro projektově orientovaný způsob práce
- Umět používat nástroje pro strukturování projektu
- Umět samostatně naplánovat projekt
- Zlepšit klíčové dovednosti (nalezení rozhodnutí v týmu, řešení konfliktu, komunikace, zacházení se zpětnou vazbou)
- Umět stanovit rámcové podmínky pro projekt (rozčlenění komplexních struktur, pochopení a řízení procesů)
- Formulovat cílová zadání, prosazovat cíle, řídit informační toky
- Rozpoznat rizika projektů
- Akceptovat společnou zodpovědnost za projektový výsledek
- Zvládání změn

OBSAHY
V simulaci je vedle osvojování odborných obsahů z oblasti projektového plánování a projektového managementu procvičována sociální kompetence, analýza problému, stanovení cílů a rozhodovací kompetence v týmu.
- Popis, definice a měření cílů
- Struktury projektových rizik
- Projektový strukturní plán, síťový plán, pracovní činnosti
- Fáze projektu
- Projektová organizace

CO SE V PRAXI PO TRÉNINKU ZMĚNÍ?
a) zlepšení týmové práce (soft-skills)
- aktivizace potenciálu pracovníků pro týmovou prácii a komunikaci
- zlepšení komunikace mezi členy týmu ve fázi přípravy a realizace projektů
- zredukování konfliktů v projektových týmech, nalezení rozhodnutí v týmu, empatie
- pozitivní změna pracovního klimatu, pocit společné zodpovědnosti za výsledky projektu, lepší zacházení s chybami
- chápat změnu jako šanci a ne jako hrozbu
- zvýšení schopnosti zvládat stresové situace

b) zlepšení organizace projektové práce (hard-skills)
- odborná kompetence v plánování a realizaci projektů (strukturování projektů, stanovení rámcových podmínek)
- důsledná formulace a prosazování cílů, určování kritérií úspěchu
- vyvinout společnou terminologii napříč firmou
- osvojení si základních postupů, technik a přístupů pro úspěšnou realizaci projektů
- včasné rozpoznání rizik projektové práce, vyhodnocení, nápravná a preventivní opatření, rozlišení důležitého od nedůležitého

c) identifikace pracovníků-talentů (assessment center)
- identifikace vedoucích pracovníků
- odkrytí potenciálu a silných stránek Vašich pracovníků pro pozice projektových manažerů
- zviditelnění struktury mezilidských vztahů

Více info na http://www.consim.cz/index.php?NADID=8