Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu eu-dat.cz. Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
Pohledávky můžeme vymáhat v zásadě dvěma způsoby. Ten první je použití síly, ať už skutečné fyzické nebo síly práva a moci, ten druhý je založen na myšlence, že i neplatící zákazník je zákazník a že s většinou lidí se daleko efektivněji dohodneme použijeme-li nekonfrontační přístup. Koneckonců ten máme stále v záloze jako možnou variantu. Zákaznicky orientovaný přístup k vymáhání pohledávek je založen na postoji vymáhajícího pracovníka, na jeho komunikačních dovednostech a schopnostech odhadu jednotlivých zákazníků a na výběru vhodného postupu vlastního procesu vymáhání.
OBSAH PROGRAMU
I. Východiska a postoje k vymáhání pohledávek * Podstata a funkce vymáhání * Od neoblomného vymahače k partnerovi při řešení finančních otázek * I neplatící zákazník je zákazník * Individualizace přístupu ke klientům * Význam pozitivního přístupu a postoje * Klíčové faktory (postoj, respektování klienta, budování partnerských vztahů, komunikační a vyjednávací dovednosti, funkční procesy a standardy) * Význam procesů a standardních postupů při dosahování výsledků
II. Komunikační dovednosti * Odhad klienta - typologie, argumentace * Vyjednávaní - přístup výhra - výhra a jak jej uplatnit při dialogu s klientem * Naslouchání, naladění na klientovu "frekvenci"
III. Proces vymáhání * Zahájení rozhovoru * Navázání pozitivního kontaktu, vytvoření atmosféry * Ověřování informací, diagnostika, otázky * Vytváření naléhavosti * Zjišťování a diagnostika informací, možností * Vyjednávání * Uzavírání
IV. Sebeochrana - jak zabránit "vyhoření" * Změna přístupu a postoje * Zvládání agresivních projevů klienta * Odreagování vlastních emocí * Individuální cesty zvládání stresu