Cyklus 8 seminářů společný pro zřizovatele a ředitele škol a školských zařízení

Kontakt na dodavatele získáte po registraci

Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu eu-dat.cz.
Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
  • Kurz na míru

  • ID akce:
    97995

Popis kurzu na míru Cyklus 8 seminářů společný pro zřizovatele a ředitele škol a školských zařízení

Cyklus seminářů může být realizován i samostatně podle jednotlivých témat dle výběru zájemců.
Podrobná charakteristika obsahové náplně (anotace)

Cílem tohoto cyklu 8 seminářů je napomoci lepšímu vzájemnému pochopení specifik škol a škol-ských zařízení společně jak z pohledu zřizovatelů, tak i z pohledu ředitelů a současně přispět k položení základů či rozvíjení spolupráce ke společnému cíli = spoluvytváření příznivých podmínek pro výchovu a vzdělávání.

1. Škola - ředitel školy a zřizovatel (veřejná správa) + Rada školy
a) právní subjektivita a její aspekty - (školská právnická osoba - ŠPO)
- autonomie školy
- kroky vedoucí k právní subjektivitě školy
- zřizovací listina
- změny v síti škol - Příkaz č.5/2001
b) příprava a projednávání rozpočtu
c) hospodářská činnost školy
d) postup při ustavení/zřízení Rady školy a její kompetence
e) ukázky:
- pracovního a organizačního řádu školy
- školního řádu
- výroční zprávy
f) organizace zápisu do 1. třídy, spádové obvody, spádové obce, vyrovnávání nákladů mezi obce-mi
g) péče o integrované děti
h) systém BOZP, PO a CO ve škole
i) zákon č.128/2000 Sb. o obcích
j) zákon č.250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů

2. Škola - ředitel školy a státní správa (kraj-okres-referát školství, ČŠI a MŠMT)
a) vztah školy a státní správy ve školství
- pravomoci státní správy ve smyslu zákona o státní správě a samosprávě...
- rozpočet školy -prostředky od státu
- zákon o státní kontrole + kontrolní činnost vůči škole
b) vztah školy a školní inspekce
- ředitel školy a ČŠI
- pravomoci ČŠI podle legislativy
- metodika inspekční činnosti ("rukověť 2000", druhy inspekcí)
c) vztah školy a MŠMT
- implementace nového zákona o vzdělávání
- metodika rozpisu rozpočtu
- ředitel školy a MŠMT

3. Postavení ředitele školy v současném systému vzdělávání
současné požadavky na vzdělávání dětí a mládeže, potřeba přípravy pro život a budoucí profesi
a) hlavní cíle vzdělávací politiky vlády
b) navrhované změny systému vzdělávání a vzdělávací soustavy
c) současný systém školské správy v ČR
d) škola a obec, otevřenost školy k jejímu okolí, podpora školy
e) klíčové role ředitele školy

4. Ředitel školy a ostatní pracovníci školy
Sociální podmínky pro učitele, pomoc při stabilizaci, možnosti zřizovatele
a) potřebné znalosti a dovednosti ředitele školy, problematika delegování
b) přehled základních činností a odpovědností ředitele školy v oblasti řízení (zejména pracovně právní, mzdo-vé, ekonomické, sociální...)
c) starost zřizovatele o pracovní a sociální podmínky pracovníků školy

5. Ředitel školy a rodiče-zákazníci vzdělávací služby zakládané zřizovatelem (a také voliči)
a) žáci a rodiče (zákonní zástupci) - klienti
b) školní strach
c) funkční sdružení rodičů - občanské sdružení, rada školy
d) uplatňování zájmů rodičů (zákonných zástupců) vůči zřizovateli

6. Ředitel školy a koncepce školy jako instituce v dané komunitě
Povědomí záměrů školy, participace na koncipování záměrů školy
a) koncepce školy jako instituce (strategický plán školy)
b) analýza školy
c) hodnocení koncepce rozvoje školy ze strany zřizovatele
d) obhajoba zájmů školy ze strany vedení školy vůči zřizovateli

7. Ředitel školy a vzdělávací koncepce - systém vzdělávání školy jako její dominantní součást
Podpora zřizovatele vzdělávacím záměrům školy na základě znalosti a povědomí současných po-žadavků na vzdělávání a vzdělání v úzké vazbě na jeho reálné možnosti , školní vzdělávací pro-gram, klima školy
a) Bílá kniha
b) Rámcový vzdělávací program
c) Školní vzdělávací program - cesta k tvorbě vlastního vzdělávacího programu školy

8. Autonomie školy představovaná ředitelem školy ve vztahu ke zřizovateli a jeho záměrům
a) škola jako živý organizmus a součást společnosti
b) co může zřizovatel vůči škole
c) co zřizovatel nemůže
d) příprava na kontrolu školy ze strany zřizovatele a průběh kontroly, nakládání s výsledky
e) připravovaný zákon o vzdělávání (školský zákon)

Cíl vzdělávací akce
Vytvořit "neutrální" prostor pro společné setkávání představitelů zřizovatelů škol a školských zařízení a ředitelů škol a školských zařízení jednak s cílem rozšířit a prohloubit vzájemně povědomí o školách a vzdělávání vůbec, prohloubit a rozšířit znalosti z oblasti řízení a v neposlední řadě umožnit vzájemné lepší pochopení specifických problémů obou stran a nahlížení na ně , tj. pod odbornou péčí a modero-váním lektorů napomoci předcházet zbytečným nedorozuměním a případným konfliktům mezi zřizova-teli a řediteli škol.