GRAFICKÝ DESIGN PRO FIREMNÍ ČASOPISY - specifika grafické tvorby firemních či obecních periodik a materiálů

Základní info

 

CÍL
Kurz je zaměřen na seznámení se s grafickou,  výtvarnou a praktickou stránkou při tvorbě firemních či obecních periodik. Poznání specifik grafického designu pro přípravu časopisů, newsletterů a jiných materiálů pro negrafiky. Být informovaný o výběru barev, tvarů a velikostí, typů písma, obrazových a fotografických příloh a s pravidly grafické tvorby firemních materiálů.

Kurz je určen redakčním pracovníkům, případně dalším profesím, jako jsou PR manažeři, pracovníci marketingu, propagačních a reklamních oddělení či zadavatelé grafických prací -   všem, kdo vytvářejí písemnou a grafickou podobu periodik.

 

CO SE ÚČASTNÍCI NAUČÍ

– seznámí se se základy a pravidly, získají znalosti a dovednosti, prohloubí intuici

– poznají koncept a organizaci, znalosti kompozice pro tvorbu materiálů

– vyjádřit  sdělení pomocí barev a tvarů

– definovat vztahy mezi různými druhy znaků

– integraci písma a obrazů v jedno souvislé sdělení

 

OBSAH

 

Stanovení základních obecných pravidel na vytvoření dobrého designu

o        koncept

o        komunikace

o        druhy písma a jejich použití

o        záměr při výběru barev

o        prostor a dynamika

 

Forma a prostor

o        druhy tvarů

o        prostorové uspořádání

o        statičnost a dynamika

o        kontrasty a propojení

 

Působení barev

o        odstíny a jejich kombinace

o        jas a sytost

o        kodifikační funkce

 

Výběr a působení písma

o        principy latinkových abeced

o        kombinace písem

o        tmavost a světlost

o        sazba, sazební sloupec, layout

o        struktura, detail, navigace

o        barva a hierarchie

 

Svět obrazů

o        druhy obrazových sdělení, od skutečného k abstraktnímu

o        kresba, malba, stylizace, znak

o        koláž, fotografie, písmo

o        slovo a obraz, metafora

 

 

Vizuální logika

o        struktura, systémy mřížky

o        mřížka sloupcová a obrazová, dekonstrukce mřížky

o        design jako systém

 

METODY VÝUKY   

výklad a diskuse, komentované  promítání, využití možnosti reflexe v kolektivu

 

LEKTOR

Ditta Jiřičková, ak.mal. -  grafička, VŠ pedagog, absolventka VŠUP Praha, obor grafický design a vizuální komunikace


TERMÍN
3.3.2009          (9,00 – 17,00 hod)     


CENA
3.950,- Kč       (resp. 4.701,- Kč vč. DPH 19%)
V ceně: pracovní a studijní materiály, psací potřeby, oběd a občerstvení

GRAFICKÝ DESIGN PRO FIREMNÍ ČASOPISY - specifika grafické tvorby firemních či obecních periodik a materiálů

Vybraný termín:

 Praha

Cena

Kontaktovat dodavatele


Kontrola proti spamu. Kolik je osm a šest ? Součet zapište číslicemi.