Nabídka tohoto termínu kurzu již není aktuální. Podobné kurzy naleznete zde.

Recruitment Academy Certified Recruiter

Základní info

Nejkomplexnější mezinárodní vzdělání pro specialisty v recruitmentu a HR.

Modul 1 (den 1) – 1,5 hod

Trendy a vývoj na pracovním trhu

Tomáš Ervín Dombrovský

Před tím, než začnete analyzovat a vylepšovat svoje recruitment aktivity, je potřeba se podívat na data z trhu a jeho celkový stav. Trendy a jevy, které pracovním trhem aktuálně nejvíce hýbou, velmi pravděpodobně výrazně ovlivní i vaše možnosti. Tento modul vedený Tomášem Ervínem Dombrovským ze společnosti LMC vás zasvětí do hlavních metrik a datových sad pro trh práce - včetně fluktuace, vývoje mezd či obliby benefitů.

  • Analýza a interpretace dat z veřejných zdrojů, náborových služeb a průzkumů mezi zaměstnanci
  • Hlavní přehledová data o trhu práce v ČR
  • Nejdůležitější metriky spokojenosti a motivace lidí v práci
  • Fluktuace, její hlavní příčiny + postoje lidí k dalším změnám zaměstnání
  • Vývoj mezd + využívání a obliba hlavních benefitů a dalších výhod v práci
  • Flexibilita, autonomie a možnosti kariérního rozvoje z pohledu zaměstnanců

Modul 2 (den 1) – 1,5 hod

Životní cyklus kandidáta

Milan Novák

Milan Novák, CEO společnosti GoodCall a recruitment odborník s více než 20 lety v oblasti náboru zaměstnanců analyzuje hlavní aspekty a úskalí jednotlivých fází na cestě kandidáta o práci od jeho nalezení až po samotný onboarding.

  • Nastavení recruitment procesu a jeho částí
  • Aktivní a pasivní kandidát vs. Inbound a Outbound strategie
  • Zkušenost kandidáta (Candidate Experience) v proces náboru
  • Aspekty náborového procesu a chyby, kterým se vyvarovat
  • Jak nalákat a získat "engagement" kandidáta v jednotlivých fázích procesu 

Modul 3 (den 1) – 1 hod

Diverzita v náboru

Milan Novák

V této části se Milan věnuje novému trendu a vysvětluje význam diverzity, inkluze a předsudků v moderním recruitmentu a důvody, proč se tomuto trendu nevyhnete ani vy.

  • Co je nevědomá předpojatost
  • Kde se nevědomá předpojatost bere
  • Vysvětlení tradičních předpojatostí na základě: pohlaví, rasy, etnika, věku, sexuální orientace, fyzického postižení, vzdělání
  • Jak předpojatost ovlivňuje diverzitu v náboru
  • Vysvětlení pojmů Afinitní zkreslení, Konfirmační zkreslení, Skupinové myšlení, Haló efekt
  • Intuitivní vs. Strukturovaný přístup – jak sbírat porovnatelná data?
  • Zaměření na dovednosti (strategie BEI – Behavioral Event Interview)

Modul 4 (den 1) – 2 hod

Talent Sourcing – vyhledávání kandidátů na LinkedInu, Facebooku, TikToku i jinde

José Kadlec

Světově uznávaný talent sourcing expert a průkopník problematiky náboru zaměstnanců pomocí sociálních sítí, první certifikovaný LinkedIn recruiter ve střední a východní Evropě a spoluzakladatel společnosti GoodCall, Recruitment Academy a Datacruit, José Kadlec, odhaluje své recruitment know-how. Tento modul rozebírá především vyhledávání kandidátů kdekoliv v online prostoru a pomůže vám obsadit více pozic a získat výhodu nad konkurencí.

  • Jaké jsou současné a budoucí recruitment trendy v social media recruitmentu.
  • Jaké jsou poslední informace a novinky týkající se tzv. talent sourcingu.
  • Význam sociálních sítí v moderním náboru zaměstnanců.
  • Kde všude vyhledávat kandidáty v online světě.
  • Jak vyždímat maximum z LinkedIn vyhledávače (LinkedIn People Search).
  • Jak odkrýt skryté zdroje s relevantními zaměstnanci (tzv. hidden talent pools).
  • Kdy se vyplatí upgradovat na placený LinkedIn profil a kdy ne.
  • Jak obejít nebo bezplatně nahradit většinu placených LinkedIn služeb.
  • Co je to tzv. Boolean vyhledávání a proč je denní rutinou úspěšných recruiterů.
  • Definice boolean operátorů, modifikátorů a vyhledávacích příkazů.
  • Co je to tzv. X-Ray vyhledávání a jak cílit a filtrovat LinkedIn uživatele pomocí internetových vyhledávačů.
  • Vyhledávání na všech platformách včetně LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram, TikTok, Clubhouse, Vkontakte a dalších.
  • Vyhledávání na specializovaných platformách jako např. Dribbble, Behance, Bitbucket, Github, StackOverflow, About.me, aj.
  • Legální obcházení limitů jako např. LinkedIn Commercial Use Limitu, limitu počtu zobrazených výsledků, zobrazení kandidátů mimo vaši síť aj.
  • Použití externích nástrojů pro denní potřeby talent sourcera nebo recruitera.
  • Práce se sourcing checklistem a sourcing stackem nástrojů a pluginů.

Modul 5 (den 2) – 2 hod

Talent Sourcing – oslovování kandidátů a základy recruitment robotizace

José Kadlec

Bývalý softwarový inženýr a ethical hacker, José Kadlec, využije své technické znalosti, aby vám ukázal, jak najít emailovou adresu nebo telefonní číslo prakticky na kohokoliv a také vám ukáže nástroje a pluginy, které vám s online náborem výrazně pomohou.

  • Jak najít kontaktní informace každého uživatele, a to za každých okolností.
  • Jak determinovat e-mailovou adresu skoro každého kandidáta na světě.
  • Které kontaktní metody jsou pro nábor pracovníků nejefektivnější.
  • Jak měřit efektivitu kontaktování kandidátů a zlepšování její úspěšnosti.
  • Jak vytvářet recruitment zprávy na LinkedIn nebo i jinde, které kandidáti nemohou ignorovat.
  • Pluginy, které vám usnadní a zefektivní denní rutinu talent sourcera nebo recruitera.
  • Automatizace fáze kontaktování – robotické rozesílání personifikovaných LinkedIn pozvánek atp.

Modul 6 (den 2) – 1 hod

Live Sourcing Lab & Talent Mapping

José Kadlec

Žádná prezentace, žádné slajdy, žádná teorie - pouze vy, lektor José Kadlec a důkladné procvičování vyhledávání kandidátů na všech možných platformách na vaše konkrétní reálné pozice. V tomto modulu José také ukáže, jak dělat praktický market mapping s kandidáty z veřejně dostupných zdrojů.

  • Procvičení správného vyhledávacího postupu na konkrétní pracovní pozice na různých platformách včetně LinkedIn, Facebook, Instagram i jinde
  • Jak najít maximum možných kandidátů za použití různých modelů vyhledávání - iterativní, semantické, implicitní, jazykové atp.
  • Procvičení správného použití tzv. Boolean operátorů
  • Specifikace postupů, které mohou odkrýt další místa na LinkedInu, Facebooku a dalších online zdrojích s možnými kandidáty
  • Procvičení specifikace shortlistu s kandidáty, abychom o nikoho relevantního nepřišli
  • Zajištění efektivního postupu, aby hledání bylo časově efektivní
  • Procvičení vyhledávání přes internetové vyhledávače (tzv. X-ray search)
  • Největší zaměstnavatelé konkrétních profesí, dovedností, národností atp.
  • Mapování lokalit, kde se vyskytují lidé s požadovaným zaměřením
  • Jaké společnosti využívají jaké technologie
  • Jakou mají lidé na dané specializaci zkušenosti a co studovali
  • Jaké společnosti zrovna nabírají
  • Jaké společnosti zrovna propouštějí

Modul 7 (den 2) – 1 hod

Tvorba fungujících pracovních inzerátů

Matěj Matolín

Pracovní inzerát je reklamní text. Musí prodávat a dobře oslovit cílovou skupinu. Záleží na titulku, perexu, délce, osnově a mnoha dalších parametrech. HR blogger číslo 1, Matěj Matolín a spolumoderátor podcastu Nelidské zdroje, vás naučí, jak vytvořit efektivní pracovní inzerát, který zvedne počty kandidátů na vaše pozice několikanásobně. 

  • Jak napsat inzerát, který osloví vaši cílovou skupinu
  • Jak napsat inzerát, který prodá vámi nabízenou pozici
  • Na co se při psaní inzerátu soustředit
  • Jaké parametry jsou při tvorbě inzerátu důležité
  • Jak díky správně napsanému inzerátu zvýšit počet přihlášených kandidátů

Modul 8 (den 2) – 1 hod

Osobní branding pro recruitment

José Kadlec

V tomto modulu vám José Kadlec ukáže praktické postupy, jak vydefinovat svůj osobní brand recruitera, talent sourcera nebo HR manažera a jak ho aktivovat skrze sociální sítě, tvorbu obsahu a další nástroje. Tento modul pomůže nejen samotným recruitment specialistům, ale také společnostem, které potřebují využít osobní brand svých zaměstnanců k budování firemních cílů jako kvalitnější nábor zaměstnanců nebo budování značky zaměstnavatele.

  • Význam osobního brandingu pro HR specialisty a hiring manažery
  • Příklady postů na sociálních sítích a jak tvořit expertní obsah efektivně
  • Jaké jsou hlavní networking cíle úspěšného recruitera.
  • Technický přehled všech social media formátů včetně těch, o kterých jste nejspíš nevěděli
  • Jak zajistit maximální dosah vašich příspěvků
  • Jak získat alespoň 200 likes na skutečně každý váš příspěvek
  • Jak získat 30 000 LinkedIn followerů
  • Automatizace rutinních úkolů jako např. rozesílání LinkedIn pozvánek na autopilota
  • Analýza nejdůležitějších částí LinkedIn a Facebook profilu pro nábor zaměstnanců.
  • Jak efektivně zvýšit počet LinkedIn, Facebook a dalších kontaktů bez zablokování účtu.

Modul 9 (den 3) – 2 hod

Efektivní techniky online i osobních pohovorů

Jan Ženatý

Spoléháte se při výběru správného kandidáta na intuici nebo aplikujete vědou ověřené techniky a přístupy k pohovorovacím metodám? A jaká z těchto dvou možností nám zajistí správnou volbu kandidáta? Jaké existují typy osobnosti a jak je odhalit při pohovoru? Jak se vyvarovat náboru problematického typu osobnosti? Všemi těmito tématy a situacemi vás provede špičkový praktický psycholog Jan Ženatý.

  • Jak zorganizovat úspěšný výběrový rozhovor
  • Neverbální a verbální komunikace (co říkat a neříkat, co interpretovat a neinterpetovat)
  • Jak s kandidátem uzavřít kontrakt na rozhovor a zvýšit tím sdílnost i otevřenost
  • Tradiční výběrový rozhovor
  • Behaviorální výběrový rozhovor
  • Rozhovor podle kompetencí
  • Stresový výběrový pohovor
  • Komunikace a vyjednávání o nabídce
  • Problematické typy

Modul 10 (den 3) – 2 hod

Psychologie v pohovoru

Jan Ženatý

Lež je problematický fenomén, který neumíme odlišovat od pravdivé výpovědi se 100% jistotou. Metoda Paula Ekmana je z hlediska vedení rozhovoru jednou z nejúspěšnějších (zkušení profesionálové dosahují až 90% přesnosti) a její ohromná výhoda spočívá v neinvazivnosti využití (kandidát si nepřipadá jako na výslechu). Jediný certifikovaný koač této metody v ČR, Jan Ženatý, kterého cvičil specialita na výslechy ze Scotland Yard, vás provede tímto modulem.

  • Technika odečítání emocí z mimiky podle Paula Ekmana (makro-, subtilní a mikro výrazy emocí)
  • Model zakrývání a fabrikace - jak se projevuje emoční a kognitivní zátěž u lháře
  • Zlatá pravidla odhalování lži
  • Analýza konzistence a spontaneity
  • 5 kanálů komunikace (tvář, tělo, hlas, styl a obsah)
  • Nácvik identifikace nekonzistentních míst v komunikaci - technika sledování HoT Spots
  • Analýza videoukázek
  • Praktická cvičení vedení pohovoru s využitím Ekmanovy metody

Modul 11 (den 3) – 2 hod

Implementace employer brandingu a HR marketingu

Romana Martincová

Romana Martincová, Head of HR ve společnosti Red Bull a bývalá HR a TA manažerka ve společnosti L’Oréal vás naučí, kde začít, pokud chcete budovat strategickou značku zaměstnavatele. Vysvětlí postup a jednotlivé kroky strategického employer brandingu. Dále řekne např. jak zapojit do employer brandingu nový fenomén „phygital“ nebo proč je důležitá candidate experience.

  • Stanovit si cílovou skupinou 
  • Vytvořit si atraktivní a autentický obsah kampaně
  • Zapojit zaměstnance do vytváření obsahu
  • Propojit interní EVP s externí komunikační kampaní
  • Získat si interní podporu vedení pro investice do employer brandingu
  • Různé aktivační nástroje a kampaně
  • Pracovat se sociálními médii pro účel budování značky zaměstnavatele
  • Vytvořit koncept úspěšné employer branding strategie
  • Ukázka praktické aplikace úspěšného strategického přístupu employer brandingu na konkrétní FMCG společnost

Modul 12 (den 4) – 1 hod

Automatizace a osobní produktivita v recruitmentu

José Kadlec

V tomto modulu technolog a podnikatel José Kadlec skloňuje termín transhuman recruitment, který vyjadřuje způsob, jak můžeme díky automatizaci a robotizaci denních úkolů recruitera zvýšit svoji produktivitu, obsadit více pozice nebo je obsadit rychleji.

  • Co lze v náboru automatizovat
  • Nativní automatizace v LinkedInu
  • Popis externích nástrojů pro automatizace jednotlivých částí recruitment procesu
  • Jak ušetřit čas a stihnout toho za den více a s menší námahou
  • Case-study: Podrobný popis, jak automatizovat rozesílání LinkedIn pozvánek, zpráv a InMailů

Modul 13 (den 4) – 1,5 hod

Přehled moderních nástrojů psychodiagnostiky

Eliška Šonská Steklíková

Nutnost spolupráce na dálku a extrémní snížení příležitostí pro setkávání a komunikaci tváří v tvář nám v mnoha ohledech svázaly ruce i nohy. Jsme tedy nuceni hledat alternativní metody pro poznávání kandidátů i rozvoj a podporu zaměstnanců - a psychodiagnostika je jednou z nich. Průvodcem tímto modulem bude Eliška Šonská Steklíková, která má zkušenosti s využitím různorodých psychodiagnostických nástrojů ve startupech i korporacích, z pozice externího konzultanta i interního HR, a zároveň je v úzkém kontaktu s akademickým prostředím.

  • Jak aktuální stav na pracovním trhu ovlivnil využívání psychodiagnostiky ve firmách
  • Jaké (nové) psychodiagnostické nástroje jsou na trhu k dispozici
  • Na základě jakých parametrů můžete posoudit kvalitu metod, se kterými se v praxi potkáte
  • Jak efektivně využít potenciál psychodiagnostických metod jejich využitím napříč celým životním cyklem zaměstnance - jak pomocí psychodiagnostiky podpořit např. výběr, engagement či well being Vašich kolegů

Modul 14 (den 4) – 1,5 hod

Nejzásadnější právní aspekty současného náboru

Jan Procházka

Moderní nábor spojený s novými digitálními technologiemi jako sociální sítě, pohovory na dálku, robotizace a digitální databáze s umělou inteligencí sebou přinášejí nové výzvy z hlediska legislativy. Partner společnosti Deloitte Legal a odborník na české i mezinárodní pracovní právo Jan Procházka, vás prakticky provede legislativními aspekty náboru.

  • Na co se na pohovoru nesmíte ptát
  • Implementace a best-practise práce s GDPR
  • Právní závaznost pracovní nabídky
  • Zkušební doba a její nastavení
  • Aplikace konkurenčních doložek v praxi
  • Aspekty home-office a práce na dálku

Modul 15 (den 4) – 1,5 hod

Měření efektivity a úspěšnosti náboru

Milan Novák

Využívání dat v oblasti HR je stále jen v začátcích. Pokud nedokážeme správně měřit a vyhodnocovat naše aktivity a procesy, nelze je ani zlepšovat. V tomto modulu Milan Novák rozebírá nastavení recruitment analytik a jak tato data interpretovat s cílem úspěšného řízení recruitment procesu. Odpovíme na otázky jako: Proč jsou někteří recruiteři úspěšní a někteří ne? Jak stavět své osobní cíle a růst v osobní i profesní rovině?

  • Využívání dat v HR
  • Přehled klíčových indikátorů úspěšnosti v recruitmentu
  • Srovnání (tzv. benchmark) recruitment statistik globálních i lokálních
  • Výkonnostní a kvalitativní metriky v náboru a jejich optimalizace
  • Nastavení individuálních cílů recruitera a týmových cílů
  • Agilní přístup k náboru

Co mi kurz přinese?

Recruitment Academy Certified Recruiter je zakončen online testem, který je nutné splnit pro získání mezinárodní certifikace, která je kryta: 

  • podpisem děkana Fakulty podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické v Praze,
  • podpisem všech členů advisory boardu Recruitment Academy v čele s bývalým prezidentem Microsoft Europe, Janem Mühlfeitem, 
  • a firemními credibility partnery Nestlé, Deloitte, L’Oréal, Faurecia a dalšími. 

Komu je kurz určený?

  • Personalistům, recruiterům, headhunterům, HR specialistům a generalistům
  • Konzultantům personálních agentur, executive search společností či externím HR pracovníkům
  • Studentům vysokých škol nebo jiným jedincům, kteří by rádi začali kariéru v oblasti náboru a HR
  • Komukoliv, kdo si chce prohloubit znalosti a získat nejkomplexnější vzdělání v oboru moderního recruitmentu

Program kurzu

Den 1  - témata:

  • Trendy a vývoj na pracovním trhu
  • Životní cyklus kandidáta
  • Diverzita v náboru
  • Talent Sourcing – vyhledávání kandidátů na LinkedInu, Facebooku, TikToku i jinde

Den 2  - témata:

  • Talent Sourcing – oslovování kandidátů a základy recruitment robotizace
  • Live Sourcing Lab & Talent Mapping
  • Tvorba fungujících pracovních inzerátů
  • Osobní branding pro recruitment

Den 3 - témata

  • Efektivní techniky online i osobních pohovorů - Jan Ženatý, Recruitment Academy
  • Psychologie v pohovoru - Jan Ženatý, Recruitment Academy
  • Implementace employer brandingu a HR marketingu - Romana Martincová, Red Bull

Den 4 - témata

  • Automatizace a osobní produktivita v recruitmentu - José Kadlec
  • Přehled moderních nástrojů psychodiagnostiky - Eliška Šonská Steklíková, GoodCall
  • Nejzásadnější právní aspekty současného náboru - Jan Procházka, Deloitte Legal
  • Měření efektivity a úspěšnosti náboru - Milan Novák, GoodCall

Recruitment Academy Certified Recruiter

Vybraný termín:

27.3.2023 –  25.4.2023  Praha Upřesnující informace k termínu

Cena
19 200 Kč + 21% DPH

Kontaktovat dodavatele


Kontrola proti spamu. Kolik je jedna a deset ? Součet zapište číslicemi.