Vedení lidí - jak jednat s lidmi v různých situacích - 2denní

Kurzem Vás provede Mgr. Alena Jáchimová

lektorka managementu a osobnostního rozvoje, koučka

Základní info

Mezi rozhodnutím a výsledkem je poměrně složitý vztah.
I špatné rozhodnutí může nakonec přinést dobrý výsledek, 
a naopak. Roli hraje nejen čas a vlivy z externího prostředí, ale především lidé, které pro svůj záměr vedoucí pracovník získá, 
a nebo ne. Řada firem dnes nehodnotí pracovníky jen za výsledky, ale i za kvalitní rozhodnutí, aktivity a kompetence. Způsob, jakým manažer jedná (styl vedení) se svými lidmi, vede je, komunikuje s nimi, má rozhodující vliv na efektivitu práce pracovních skupin, oddělení a následně celé organizace. Účinný způsob vedení a komunikace zajišťuje, že lidé dávají energii do výkonu a ne do obran, bojů, konfliktů. Kvalita vztahů na pracovišti a důvěra se významně podílejí na našem pracovním úspěchu/neúspěchu.
Skutečný lídr nikdy neříká: Měli bychom, mělo by se, ...
Jeho reakce na dobrý návrh je: Pojďme do toho!
 
                                                                                       Jack Trout

PRO

Určeno pro projektové manažery, vedoucí týmů, specialisty či výkonné pracovníky, kteří chtějí efektivněji pracovat se svými lidmi nebo získat inspiraci pro práci s nimi.

CÍL

Cílem vzdělávacího programu je popsat efektivní a neefektivní způsoby chování manažerů, určovat, jaký styl vedení je vhodný pro určitou situaci (situační management). Účastníci si uvědomí svůj preferovaný styl vedení, budou umět rozlišit, ve kterých situacích je efektivní, a ve kterých situacích je účinnější zvolit jiný styl vedení.

OBSAH

1. část: Styly vedení a vliv role
    • Umění vést: Co podřízený očekává od leadera – případová situace
    • Vliv: osobní a daný rolí – v čem spočívá vliv, základní principy vlivu/osobní síly (vnější a vnitřní kritéria) – poznání sfér vlivu a mapování svého osobního vlivu (cvičení „itinerář osobního vlivu“)
    • Práce s osobním vlivem – jak používáme svůj vliv ve skupině, v organizaci – jak vliv získáváme a jak si ho udržet
    • Styly vedení: Jaká jsou kritéria pro výběr stylu vedení lidí? Kdy zvolit jednotlivé styly vedení lidí?
    • Případová situace: od úkolování po delegování, od „nedůvěry k důvěře“ (účastníci řeší případovou situaci)
    • Jaký styl účastník preferuje a jaký styl je minoritní? Dotazník a zpětná vazba
2. část: Umění flexibility v jednání s podřízenými
    • Jak motivovat podřízené volbou správného stylu vedení lidí? Mapa mojí pracovní skupiny, cíle, úkoly a perspektiva (klíčoví lidé a jak si je udržet)
    • Jak vybrat a použít situační styly vedení podle úrovně připravenosti a motivace podřízených? Spojenci a odpůrci
    • Řešení konkrétních situací z praxe účastníků
    • Plán akčních kroků „Klíčoví lidé, výkonnost a styly vedení“

METODY

Forma interaktivního tréninku, modelových situací a následného rozboru. Opírá se o získání prožitku a zpětné vazby ke svému stylu vedení. Trénink je flexibilní a pragmatický, zaměřený na vlastní zkušenost a rozvoj. Vede jej lektorka s manažerskou praxí.

Vedení lidí - jak jednat s lidmi v různých situacích - 2denní

Vybraný termín:

2.5.2024 –  3.5.2024  ONLINE Upřesnující informace k termínu

Cena

Termíny kurzu

Kontaktovat dodavatele


Kontrola proti spamu. Kolik je deset a deset ? Součet zapište číslicemi.