Náročná komunikace a zvládání konfliktů ve vedení lidí - 2denní

Kurzem Vás provede Mgr. Alena Jáchimová

lektorka managementu a osobnostního rozvoje, koučka

Základní info

Mezi rozhodnutím a výsledkem je poměrně složitý vztah. I špatné rozhodnutí může nakonec přinést dobrý výsledek, a naopak. Roli hraje nejen čas a vlivy z externího prostředí, ale především lidé, které pro svůj záměr vedoucí pracovník získá, a nebo ne. Řada firem dnes nehodnotí pracovníky jen za výsledky, ale i za kvalitní rozhodnutí, aktivity a kompetence. Způsob, jakým manažer jedná (styl vedení) se svými lidmi, vede je, komunikuje s nimi, má rozhodující vliv na efektivitu práce pracovních skupin, oddělení a následně celé organizace.
Účinný způsob vedení a komunikace zajišťuje, že lidé dávají energii do výkonu a ne do obran, bojů, konfliktů. Kvalita vztahů na pracovišti a důvěra se významně podílejí na našem pracovním úspěchu/neúspěchu.
Skutečný lídr nikdy neříká: Měli bychom, mělo by se, ...
Jeho reakce na dobrý návrh je: Pojďme do toho!
 
                                                                                       Jack Trout

PRO

Určeno pro projektové manažery, vedoucí týmů, specialisty či výkonné pracovníky, kteří chtějí efektivněji pracovat se svými lidmi nebo získat inspiraci pro práci s nimi.

CÍL

Cílem vzdělávacího programu je popsat efektivní a neefektivní způsoby chování manažerů, určovat, jaký styl vedení je vhodný pro určitou situaci (situační management). Účastníci si uvědomí svůj preferovaný styl vedení, budou umět rozlišit, ve kterých situacích je efektivní, a ve kterých situacích je účinnější zvolit jiný styl vedení.

OBSAH

1.část: Styly vedení a vliv role
  • Umění vést: Co podřízený očekává od leadera – případová situace
  • Vliv: osobní a daný rolí – v čem spočívá vliv, základní principy vlivu/osobní síly (vnější a vnitřní kritéria) – poznání sfér vlivu a mapování svého osobního vlivu (cvičení „itinerář osobního vlivu“)
  • Práce s osobním vlivem – jak používáme svůj vliv ve skupině, v organizaci – jak vliv získáváme a jak si ho udržet
  • Styly vedení: Jaká jsou kritéria pro výběr stylu vedení lidí? Kdy zvolit jednotlivé styly vedení lidí?
  • Případová situace: od úkolování po delegování, od „nedůvěry k důvěře“ (účastníci řeší případovou situaci)
  • Jaký styl účastník preferuje a jaký styl je minoritní? Dotazník a zpětná vazba
2.část: Umění flexibility v jednání s podřízenými
  • Jak motivovat podřízené volbou správného stylu vedení lidí? Mapa mojí pracovní skupiny, cíle, úkoly a perspektiva (klíčoví lidé a jak si je udržet)
  • Jak vybrat a použít situační styly vedení podle úrovně připravenosti a motivace podřízených? Spojenci a odpůrci
  • Řešení konkrétních situací z praxe účastníků
  • Plán akčních kroků „Klíčoví lidé, výkonnost a styly vedení“

METODY

Forma interaktivního tréninku, modelových situací a následného rozboru. Opírá se o získání prožitku a zpětné vazby ke svému stylu vedení. Trénink je flexibilní a pragmatický, zaměřený na vlastní zkušenost a rozvoj. Vede jej lektorka s manažerskou praxí.

Náročná komunikace a zvládání konfliktů ve vedení lidí - 2denní

Vybraný termín:

3.6.2024 –  4.6.2024  Praha 2 Upřesnující informace k termínu

Cena

Termíny kurzu

Kontaktovat dodavatele


Kontrola proti spamu. Kolik je pět a tři ? Součet zapište číslicemi.